Thursday, December 06, 2012

Å komme i gang.

Da har jeg endelig kommet i gang. Både med juniorlandslaget, min egen trening og tadaa jeg har fått meg jobb på Løplabbet. Jeg har vært lenge i samtaler med Løplabbet, men det ble først forrige uke at jeg endelig kunne signere kontrakt. Siden min egen satsning er mer og mer avsluttet kommer jeg til å bruke denne bloggen til nyheter rundt min trener-karriere, juniorlandslaget og tanker rundt orientering.

Juniorlandslaget
Forrige (lang)helg hadde vi første landslagssamling. Det var godt å møte utøverne igjen. Jeg ble kjent med dem i Tsjekkia og på JEC, så dermed var det ikke så vanskelig å komme ordentlig i gang som deres trener. Gjengen er unik. Det er flinke utøvere som er villig til å legge ned en innsats for å lykkes i o-løypa. Helgen benyttet vi for å sveise gjengen sammen, og det føler jeg har vi lykkes med. Jeg er også glad over at Sverre er med som trener i laget, og jeg føler at vi har gode diskusjoner og meninger rundt de kommende sesongene. Dette er en unik sjanse for meg å gi noe tilbake til internasjonal orientering etter alle år som utøver. De siste årene har Norge løpt inn flere medaljer på Junior VM og dermed sitter det nok et visst press på meg som trener. Allikevel skal jeg si at jeg føler det som en seier hvis samtlige 10 utøvere holder fortsatt på med toppidrett i 2016/2017. MEN selvfølgelig håper jeg på toppresultater under Junior VM de neste årene ;). Det er en fin gjeng og jeg gleder meg til å dra på tur igjen.
Du kan lese om helgens samling her: http://www.orientering.no/nyheter/Sider/-Godstemning,ivrigediskusjonerogstortkonkurranseinstinkt.aspx

Løplabbet
Jeg var lenge på jakt etter en jobb som er mulig å kombinere med trenervirksomheten. Jeg var veldig bevisst på at jeg ville ha en jobb der jeg kan gå hjem og må ikke tenke så veldig mye mer om jobben når jeg er hjemme. Jeg vet at det blir mange tanker og timer hjemme i forhold til trenerjobben, og det var derfor svært hyggelig at Løplabbet trenkte hjelp. Jeg kommer til å jobbe på Strømmen, så det er bare å ta en tur innom, så muligens treffer du meg. Jeg liker konseptet til Løplabbet som ren løpsbutikk og føler at kunskapet mitt rundt løping vil være svært nyttig i denne jobben. Allerede under opplæringen skjønte jeg at dette her kommer jeg til å like.

Egentrening
Og ja, jeg har også begynt å trene igjen. For det første for å kunne matche juniorene under treningen og for det andre for jeg vet at jeg er revansje sugen etter fiasko i stafettene ifjor!
De siste ukene har jeg derfor prioritert å løpe en del økter på Bislett. Disse har gitt fremgang og jeg kommer meg økt etter økt bedre i form. Så watch out!

Snakkes.

5 comments:

Anonymous said...

ブランドのデザインは主に若年層や都市
のファッショニスタに向けて目
指している

Also visit my web site :: miumiu アウトレット

Anonymous said...

bοokmarked!!, I love your ωeb sitе!


Here is my web page; best long term loans

Anonymous said...

それらの靴の発祥
の地は1992年にはミラ
ノのイタリアにある

My website :: ミュウミュウ 新作

Anonymous said...

Place your toes on the paper, and draw with it to crank out an outline to
do with your foot. Fine, look at extra simplistic crazes nike Dunk SB statements.

Sooner UGG Australia Boots were seen through the U.

Playing golf and women's mode for too drawn out has been deemed an oxymoron. http://poznane.pl/community/pg/profile/WileyC11

Visit my blog ... air max premium

Anonymous said...

スタイルの外に出ることはないデ
ザインと色で夜の靴を選択してく
ださい

my blog post miumiu