Tuesday, November 06, 2012

Ny jobb, nye muligheter

Idag ble det offisiell at Sverre Waaler Kaas og jeg skal være de nye juniorlandslagstrenere i Norsk Orientering. Hvem hadde trodd det når jeg kom til Norge, August 2004. Da var jeg selv Junior og kom til Halden for å utvikle meg som o-løper. Som løper har jeg opplevd mange fine timer i skogen, og har vel gjennom vinteren fått et annet syn på min karriere innen orientering. Jeg er meget sikkert på at min internasjonal satsning er dermed så og si avsluttet. Men jeg har fortsatt som mål å komme først inn på 10mila eller Jukola, slik at juniorene vil slite med å holde treneren sin bak seg i skogen ;).

Jeg gleder meg til de nye utfordringene som jeg kommer til å møte, og siden jeg er kjent med utøverne, er jeg overbevist over at dette blir et godt samarbeid for å kunne fortsette den gode trenden på juniorsiden i Norsk Orientering. Orientering er en stor del av livet mitt og jeg har mer og mer blitt opptatt av å hjelpe utøvere til å kunne nå deres mål mot toppen. Samtidig er jeg er utrolig takknemlig for personene bak dette, de som har trua i mitt arbeid og mine ferdigheter som coach/trener.

På torsdag blir det det første møte, hvor vi skal sette opp sesongplanen og våre visjoner. Jeg håper at klubbtrenere i Norge er like interesseet i et samarbeid som jeg er, og om det skulle være noe en lurer på, er detvel bare å ta kontakt. Mobil: 95720086.
Nu kjör vi!
http://www.orientering.no/nyheter/Sider/-Etveldigbrateam.aspx
http://ramberg-ol.de/cgi-bin/aktuelles/show2.pl?id=id84176492551
http://www.ullensakerorientering.no/
http://raumar.net/?p=7284
http://www.orientierungslauf.de/1/2/0/1471

10 comments:

Anonymous said...

hi torben,
gratuliere, gratuliere.
da kann ich ja mika schon mal gleich für ein auslandsjahr in norge anmelden ;-)
lg göran

Anonymous said...

Glueckwunsch!

Karin und Bjoern

Unknown said...

Danke Göran :) ...Mika kann dann bei Vibeke und mir AuPair sein ;)

Danke, Karin und Björn, ich hoffe ich seh euch bald mal wieder :)

Asle Jahren said...

http://www.klubbinfo.no/uol/cat_nyheter.html#01fe60c42794ae36b1ec984d9a0ea1a1


Gratulerer!

Anonymous said...

Grattis Torben!
Du har mye bra å komme med på mange områder innen o-sporten, garantert også som jr-trimmer i NOF.

Anonymous said...

Grattis mein Lieber! Wenn du mal jemanden zum Posten rausbringen brauchst im TL, kannste ja mal anfragen... vielleicht hab ich ja Zeit; Lust auf jeden Fall! VG, Patti

Unknown said...

Takk Asle :)
Også en takk til Anonymous, hyggelig å lese :)

Und Patti, ich guck ma was sich machen lässt ne ;)

KaHö said...

Hi Torben,

herzlichen Glückwunsch zum neuen Trainer-Job, klasse!
Viel Erfolg und Spaß dabei.
Und bleib selbst gesund und aktiv.
Schön auch, dass der deutsche OL durch so großartige Aushängeschilder wie Dich international positiv wahrgenommen wird. Vielen Dank dafür und weiter so!

Alles Gute beruflich und privat weiterhin für Dich in Deiner norwegischen Wahlheimat!

Liebe Grüße von der Neu-Sachsen-Anhalterin Katrin Hölzer aus Dessau (OLV Weimar)
:O)

Fast said...

Grattis Master T!

Superbra å se at du inviterer klubbene inn. Det tror jeg blir tatt godt imot. Forstsett med å kommuniser tett med alle klubbene (også de som ikke for øyeblikket har landslagsløpere). Det motiverer klubbmiljøene - og det er de som skal gjøre jobben. Også blir jobben din mye enklere som klubbene gjør jobben for deg ;)

Fast said...

som=om