Saturday, October 27, 2012

"Årets stafettløper"

Etter en natt hvor jeg har ropt på elgen en god del ganger, ble jeg liggende og prøvde å oppsummere sesongen. Den var vel stor sett ganske "rævva". Treningsdagboka viser hele 280 timer siden 1.Nov 2011.
Det har vært en sesong som skal helst i glemmeboka. Målet var å bli skadefri og løpe gode stafettetapper, kanskje løpe NORT.

Det ble følgende:

November 2011 - Alternativtrening, håper om at skaden bli borte med en del nålbehandlinger. Skaden forsvinner ikke, fysioterapeuten gir opp.

Januar 2012 - Reiser med Vibeke til Thailand og India. Årets opptur. India vil aldri glemmes!!!

Februar 2012 - Treningsleir til Portugal. Kommer i gang igjen, løper som premiehai i H21 Kort og få en del sykkelturer. Kommer meg i god slag.

Mars - 2012 får løpt litt og formen er ikke så dårlig. Danish Spring med Heming ble en opptur.

April - 2012 Uten ambisjoner stiller jeg under Natt-NM med tanke om å bryte etter to runder. Det går bedre enn forventet og jeg blir nr. 14. Dermed var 10Mila etappe klar.
Samme helgen er det Norwegian Spring. Jeg er sliten og trøtt etter Natt-NM men løper stafetten. Det går dårlig. Er sliten og får det ikke til o-teknisk, burde nok ikke ha løpt.

Mai - 10mila ...er skikkelig sprek men går på megasmell midt ut i løypa med 8min bom. Weheys. 15stafetten senere blir en - opptur!!!

Juni - Jukola - Eirik med kanonetappe, sender meg ut som nr.4 - jeg tråkker over etter 400m løping og må bryte stafetten.

September - KM Stafett - er bortreist, kanskje bra for laget? NM-stafett senere får jeg ikke løpt, da formen er i bunn og vi har ikke lag til meg :( kanskje bedre slik?

Oktober - H-åpen ...endelig i form igjen, så gleder meg skikkelig til Smålandskavlen. Kjøper meg kylling på Meny igår, sitter fra 17.00 tiden og kaster opp og har en mild avføringsproblem. Happy Times. Våkner etter en jævlig natt med maritt om at sykkelen var stjålet og må gi triste beskjeden til gutta at jeg blir hjemme og ødelegger også sesongens store høydepunkt. Så uten tvil har jeg klart på en eller en annen måte å "ødelegge" omtrent alle stafetter som finnes...bortsett fra 15stafetten da.

Jippi. Jeg er klar for en opptur. Men min nominasjon til å være årets stafettløper i Raumar overgår nok ikke årets dummepoeng konkurranse, der flere har gjort en hederlig innsats for å vinne denne ...

Kanskje en sånn siderolle er det beste for meg? Så lenge jeg ikke gir rum-cola til Håvard ;)


1 comment:

Raastøgg said...


Stå på Torben! Klin til dem neste sesong!