Wednesday, June 27, 2012

Next up: EYOC og WUOC

Nei, jeg har ikke blitt yngre, og nei jeg kan heller ikke løpe igjen etter at jeg skadet meg på Jukola. Sykle kan jeg heller ikke, så stort sett kan jeg ikke gjøre veldig mye, da jeg ikke er den som digger å løpe i vann. Svømming har jeg ikke prøvd. Men men, det finnes viktigere ting i livet enn å løpe, selv om det ikke føles slik akkurat nå, når 99% av vennene mine trener eller konkurrerer hver dag i det siste. Hevelsen i foten har gått ned og blåfargen har også blitt mindre. Allikevel er det smerte igjen, selv om jeg kan belaste foten som vanlig når jeg går. Men det er visse vendinger eller svinger, der jeg kjenner godt at dette var en ordentlig overtråkk. Siden jeg skal til Frankrike og deretter Spania fikk jeg ikke tatt noe bilde av foten.

EYOC
Allikevel får jeg en god dose orientering inn i meg denne sommeren. I morgen setter jeg meg på flyet til Frankrike sammen med Norges beste 17-18åringer. Jeg kommer til å være trener (sammen med Asgeir RB) for utøverne nede i Frankrike. Dette er noe jeg gleder meg utrolig mye til. Det blir spesielt å være tilbake på EYOC, der alt begynte for meg og min satsing,1999 i Leipzig. Jeg håper at mange følger med på det norske laget, da det til og med blir tilbydd live-coverage med GPS og hele pakka. http://eyoc2012.fr/

WUOC
I begynnelsen av sesongen var mitt største mål å løpe WUOC i Alicante, Spania. Dessverre ble det alt for mye skadetull og jeg sa i fra til ledelsen i Tyskland allerede i Mai, at jeg ikke lenger ser WUOC som et realistisk mål. Jeg kunne muligens har klart å bli tatt ut til å representere Tyskland, men følte at jeg ikke kunne nå de resultatene jeg har selv i sikte. Samtidig ble jeg forespurt om å være leder for det norske laget til WUOC. Dermed ble avgjørelsen ikke så vondt allikevel og jeg kan ta med meg enda et WUOC, denne gangen fra en annen vinkling. Det blir en utfordrende oppgave, men jeg er sikkert på at turen sammen med en virkelig sterk norsk løpergruppe kommer til å bli en fantastisk opplevelse både i forhold til resultater og det sosiale. http://sd.ua.es/en/orienteering-championship/news.html


Så dette blir en spesiell sommer. Ingen o-løp som er planlagt, bare som trener og leder under diverse arrangement. Dette vil også bety at ankelen for god hvile, men NM i September er nok i fare...

1 comment:

Anonymous said...

Kjipt å høre at dette var så alvorldig. Sorry jeg ikke spurte mer på tirsdag. Håper det leges fort. Øl og andre prosjekter pleier å hjelpe :) sees:)
/andersT