Monday, June 18, 2012

2.30min Jukola 2012

Helgen som har vært sto for årets høydepunkt når det gjelder o-stafetter. Det var dags å reise til Finland for å løpe Jukola. Men først litt om onsdagen før Jukola, der jeg forsvarte min masteroppgave og er ferdig utdannet "Master of Sport Science". Weheys! Til overraskelse kom mine foreldre på dagsbesøk til Oslo for å feire med meg, som jeg setter utenkelig stor pris på.

Så gikk turen til Jukola (Finland) sammen med Raumar. Jeg var veldig klar for andre etappe og hadde lyst å revangere meg for 10Mila. Men det skulle ikke bli som jeg hadde håpet på. Det er andre gangen stafett-resultatet til Raumar ble som det ble på grunn av meg. I 10Mila legger jeg skylden på meg, men denne gangen kunne jeg dessverre veldig lite for det. Eirik R. løp en kanonbra første etappe. Allerede etter de første radiorapportene visste jeg at han ligger bra med og han avanserte mye i feltet og kunne veksle ensam som fjerde mann snaue 20sekunder bak Mattias K og Denseln. og litt før hovedfeltet. Dermed var oppgaven klar. Planen var å løpe kontrollet ut av arena og dermed la hovedfeltet tette luka til meg og svømme sammen med dem gjennom løypa. Dessverre ble hele planen ødelagt Allerede etter ca. 2.30min løping, fortsatt på merket løype til startpost ned en bratt bake i skogen tråkket jeg kraftig over. Jeg skjønte ganske fort at det ikke var en vanlig overtråkk men tenkte på laget og ville ikke skuffe dem. Men det gikk dessverre ikke. Jeg følte at ankelen var på vei å tråkke over flere ganger og var mer opptatt av å se hvor jeg tråkker enn hvor jeg løper på kart. Dessverre måtte jeg bryte løpet ved første TV-posten. Jeg er utrolig skuffet og lei meg, for jeg hadde tapet godt begge ankelne, jeg var klar for oppgavene men tydeligvis var det noe som skulle ødelegge denne sjansen. Takk for all støtten både i skogen av andre løpere, av Raumars løpere og venner. Jeg kommer sterkere tilbake.

3 comments:

Karin&Björn said...

Gute Besserung! Wir haben das Rennen im Internet verfolgt und uns wirklich Sorgen um Dich gemacht.

Øks said...

Fanken nå har du blitt feit, Torben. Makan til tjukklegg..;)

Unknown said...

danke karin und björn. hoffe bald wieder laufbar.

@øks: ja vet, må kutte ned mengder med mat ;)