Tuesday, June 05, 2012

Nesten.

Ja. Jeg er nesten "Master of Sport Sciences". Hvorfor bare nesten? For jeg har ENDELIG levert masteroppgaven min. I to år har jeg jobbet med denne og prøvd å satse ved siden av. Men tja det er ikke alltid like lett å kombinere alt mulig. Jeg leverte i hvert fall. Men hvorfor bare nesten? Ja fordi jeg skal forsvare den. Det vil si at det sitter en sensor, min veileder og en til og skal vurdere oppgaven sammen med meg. Og det sies at man nesten ikke kan ødelegge oppgaven da ;). Da får jeg satse på det. Men allikevel blir det først feiring om en uke. For neste uke skal jeg altså forsvare denne oppgaven. Temaet og tittelen kan ses på bildet:
For alle som er interessert i denne oppgaven, eller er interessert i hva jeg har holdt på med de siste to årene har jeg lagt ut denne oppgaven til download (Masteroppgave). Kos dere og jeg håper at det virkelig er noen som tar seg en liten titt i det minste lese gjennom sammendraget. ;)

Ellers går det greit med meg. Jeg klarte ikke NM Finale i Sprint. Hvorfor ikke? Tja, kan skylde på mange ting, men gidder ikke, største skylden ligger uansett hos meg. Sprint er jo uansett bare tull som vi har fått med oss de siste ukene ... ;) ...Men derimot klarte jeg endelig å løpe et godt løp individuelt med enkelt start i Norge. Jeg løp VM testløp Mellomdistanse på søndag. Startet ganske tidlig, tok det teknisk bra i begynnelsen, litt dårlig veivalg på langstrekk (ikke sant, Anders?) også en liten bom på slutten. Men jeg fullførte med stil og kunne løpe inn til en fin 26.plass. Enda bedre var det at jeg ble møtt av Håvard og Olevist i mål, som fortalte at de nettopp hadde vunnet sølv i Junior NM Stafett. Grattis gutta! :) En god dag rett og slett, der jeg ser at jeg er "nesten" på gang igjen. Resultater

Aus Ablagebox

Løpebildet av Jeppe Ruud.

Jeg fikk en melding av en veldig god venn etter at jeg hadde levert master. Han skrev at nå da jeg hadde levert master var jeg farligere i skogen igjen. Jeg tror og håper at han kjenner meg så godt at han har rett i det. Jeg har bestemt meg for å prøve å satse en siste gang i 3 år til. Målet er å klare endelig A-Finale i VM. På veien ditt kommer Jukola som neste høydepunkt allerede om 10dager. Jeg gleder meg, da jeg får en vanskelig og krevende oppgave, men kanskje skulderne mine er litt lavere enn på 10mila, da det ikke er lengre 135sider masterarbeid som ligger på dem ;). http://raumar.net/?p=6647

4 comments:

Jan Kocbach said...

Grattis med innlevering:) Sammendrag & forslag til videre arbeid lest - ser ut som et godt stykke arbeid! Hadde vært spennende å se mer på forskjell mellom ulike sosiale lag / annen etnisk bakgrunn, men man kan jo ikke rekke alt på 2 år :) Lykke til med satsning - A-finalen er der om du bare vil nok...

Terje Mathisen said...

Som Jan skriver, gratulerer!

Jeg koste meg med å lese ca 50 sider i sengen nå i morges før jeg stod opp, det eneste problemet er nok at du gjerne skulle hatt ett større og bredere utvalg, men jeg tror konklusjonene dine uansett kan forsvares.

Lykke til!

Bjørn Axel Gran said...

Føyer meg inn i lista av gratulanter. Ville først kun lese sammendraget, men ble fanget ... og her er mye som kan gi ettertanker for både en pappa og idrettsleder!

Unknown said...

Hei dere tre.
Tusen takk for det første for tilbakemeldinger. Viktig for meg å få disse. Som beskrevet i metodedelen slet jeg med rekrutteringen pga. manglende interesse for prosjektet, så jeg håper at andre blir inspirert til å videreføre samme type prosjekt :)...

Hilsen Torben