Monday, January 30, 2012

Tilbake i hverdagen.

Da var jeg kommet meg hjem igjen.
De siste 32 dager har jeg vært på reisefot. Sammen med Vibeke tok jeg turen til Thailand og India. Turen har vært helt utrolig og spesielt India var en opplevelse uten lignende og jeg kommer til å huske de 17 dagene forhåpentligvis i lang tid fremover. Hvordan mennesker av ulik sosial klasse (kaste) takler hverdagen i en nasjon med snaue 1.2 billion mennesker er så og si umulig å forstå. At jeg ble "påkjørt" av en sykkel rickshaw var nok ikke en stor overraskelse, da trafikkreglene låter:
"good brakes, good horn, make your own lane and good luck".
Aus Ablagebox

Det hadde vært for mye å oppsummere turen her på denne bloggen, jeg vil bare si at jeg kan på det dypeste anbefale å tar turen både til Nord-Thailand og Nord-India. Om jeg har endret meg som menneske vet jeg ikke, men inntrykkene sitter dypt og det kommer nok til å ta noen uker før jeg har forarbeidet det jeg opplevde. Å går gjennom en landsby å se ikke mer enn fattige mennesker i egne bygde hus som smiler til deg og tar deg hjertelig imot uten noe hensikt om å få noe, går dypt under huden. Jeg kommer til å legge ut noen bilder senere.

Det som gjelder nå er å bli kvitt skaden min. Selv en måned uten trening og stor belastning har ikke hjulpet...og jeg lurer på om sesongen er allerede over for min del. Når jeg var på reise, har jeg ikke hatt så store problemer i forhold til dette. Tiden var fylt med opplevelser, men allerede etter snaue 20 timer hjemme i Norge, hvor så mye handler om prestasjon og trening i min vennekrets, kjenner jeg at ett så lite problem som vonde bein kan irritere meg så utrolig mye. Kanskje det er på tide å fokusere på andre ting? Godt at jeg har ett Masterarbeid liggende som må leveres i Mai, og diverse jobb som holder meg opptatt.
Men ...det hadde vært så utrolig deilig med en løpetur...

Taj Mahal, Agra, India.
Aus Ablagebox

6 comments:

Martin said...

Hehe, "flaks" at du har masteren du kan kose deg med ;)

Unknown said...

ikke sant -...... ;)

Øks said...

Du klarer i alle fall å se ut som en sportsidiot selv når du er turist ;)

Unknown said...

haha definitivt! men hovedsakelig fordi jeg hadde bare med meg en jakke ...og den buksa der...etter to uker i strekk ble jeg jævla lei den :D

Unknown said...

haha definitivt! men hovedsakelig fordi jeg hadde bare med meg en jakke ...og den buksa der...etter to uker i strekk ble jeg jævla lei den :D

Anonymous said...

tøff tur - god bedring.
mr. h