Sunday, November 23, 2014

Så er man i gang.

De første to ukene har gått siden jeg har fått beskjed om å trene litt mer mot 1.August 2015. De har gått veldig bra. Jeg har klart å kombinere jobbene med trening. Første uken gikk i snaue 8t trening, mens denne uken økte jeg til 10t30. Innholdet i treningen er å bygge basis. Så sakte og sikkert øker jeg mengden på både sykling, løping, svømming og ikke minst styrketreningen. Siden jeg har slitt med mine Hamstrings i mange år, har jeg bestemt meg for å ta tak i det og det sies at maks-styrke hjelper, så det er jeg i gang med minst en gang i uken. Men som sagt før, er du interessert i detaljert trening, bruk treningoversikten på venstre siden (Attackpoint) og klikk deg inn.

Så hva forventer jeg de nærmeste månedene? Enn så lenge har alt gått så og si etter planen. Jeg må jo si at jeg er ydmyk og har respekt for det som venter. Venne meg til å stå opp ca. 6.45 fra mandag til fredag, for å enten drar i svømmehallen eller møte opp på Wang-treningene, så komme hjem og har enten en rulleøkt eller hvile, for å så dra på jobb (Løplabbet) og komme hjem for å ta på treningstøyet igjen og komme seg ut eller sette seg på rulle. Det vil være dager jeg komme til å slite med motivasjonen og dager der jeg bør bremse meg. Blir spennende å se om mine "motivasjonsprat" jeg har med utøvere også funker på meg selv. Heldigvis er vintersesongen i gang og det er "lett" å sitte på sykkel og følge med på NRK sportslørdag og søndag.

Hva forventer jeg av selveste Norseman?
Blodslit. Tårer. Smerte. Kramper og alt dette, men også en forhåpentligvis uforglemmelig opplevelse. Jeg har vel neppe vært med på noe lignende. Selv Blodslitet i Fredrikstad blir plutselig "barnemat" i forhold. Jeg er mest ydmyk i forhold til svømminga. Så målet for vinteren er å trene så pass mye svømming at jeg vil til sommeren kunne svømme 3.8km i åpen vann uten å brenne for mye energi.

Jeg er i gang, dette blir gøy!



No comments: