Wednesday, November 12, 2014

"The Blogg is dead, long live the Blogg!"

Lenge har det vært stille her, mest fordi jeg har hatt mye å gjøre.
Det er ikke lett å holde styr på tre jobber og prøve å gjøre en god jobb innen alle tre. Men nå har jeg pendlet meg inn i en god balanse og ting flyter ganske grei på.

Allikevel skal denne "bloggen" nå ikke handle om meg som trener lengre, men om meg som atlet igjen. Innen de neste 261 døgn skal jeg holde dere litt oppdatert på min ferd mot Norseman 2015. Siden jeg har vært så "heldig" og blitt trukket ut gjennom lotteri-systemet til å få en startplass, er det absolutt ikke mulig å takke nei, når en vet hvor mange som er skuffet siden de ikke fikk plass. Til ære for dem skal jeg nå virkelig ta tak i treninghverdagen og legge ned en innsats for å kunne stå på Gaustadtoppen 01.08.2015.

De som har lyst å følge treningen, kan se en liten diagram på høyre siden som linkes mot Attackpoint. Der kommer jeg til å logge treningen min. En del trening som tas med klokka logges også på Strava (http://www.strava.com).

Opplegget skal være at jeg bruker denne uken for å komme i gang, mest i forhold til overkroppsstyrke og svømming. Mengde på sykkel, ski og til fots skal gradvis stige. Ut i fra hvordan jeg kan bedømme meg selv har jeg mest å hente på styrke og svømming.

Jeg er ydmyk og har stor respekt for "oppgaven", men samtidig gleder meg til å kunne benytte meg av sjansen allerede nå. Kontakt til folk som både har deltatt i triatlon og Norseman før er knyttet, og jeg føler at jeg har mange kunnskapsrike mennesker rundt meg som vil kunne gi meg gode råd og tipps på veien mot 1.august. Flaks som jeg har, har jeg en forståelsefull kjæreste, men "heldigvis" ikke enda familie som det skal gå ut over. Perfect timing.

Denne bloggen er mest for å kunne klage, skryte og få delt mine opplevelser og erfaringer på veien. Jeg er svært takknemlig for alle som har noen meninger eller synspunkter de har lyst å dele med meg.

Jeg håper folk synes dette her er spennende, vi sees enten i basseng, på sykkel, til fots eller i skogen (melder kanonform til 10mila 2015 ;))

I forhold til trening kan rapporteres at første svømmeøkt er unnagjort. Gleder meg allerede til neste økt, som er i morgen tidlig, noen interessert i å joine? Ta kontakt!

Torben
Bildet: Snorre Veggan, Blodslitet H-åpen

1 comment:

RFKB said...

Go Torb!