Sunday, April 10, 2011

Tour de Göteborg ...og om å være nesten en nordmann.

Tour de Göteborg
Von Ablagebox

Nattøkt
For noen uker siden bestemte jeg meg for å besøke Patrick i Göteborg, og samtidig kunne muligens hente sykkelen min. Men dessverre kom den ikke frem i tia. Jeg bare spurte noen i Raumar om de hadde lyst å bli med, dette resulterte i klubbsamling. Veldig bra! Vi bodde i klubbstugan til Göteborg Roddklubben. Helt nydelige omgivelser med Delsjön rett ved klubbstugan. Fredag kveld deltok vi i et treningsløp til IFK Göteborg. Med Kjell Puck ved starten føltes det nesten som å være tilbake i tiden i Halden i 2004, mitt første nattløp. Erik Engstrand gikk ut først med en luke på 1.30, før Pulje 2 (min pulje) gikk ut, og 1min deretter Pulje 3. Mange gode løpere på start. Første posten gikk greit, mens jeg mistet retningen til 2.posten. Deretter ble det klyngeløping med en megabom av hele feltet til 5.posten. Fram til sommerfuglene var vi en stor klynge. Der ble jeg løpene alene sammen med Eskil. Vi løp ganske bra og hadde det morsomt sammen ute i skogen. Siste posten ble vi løpt inn av en IFK løper og det ble en intens sprint mellom Eskil og han, mens jeg havnet litt bak dem to og orket ikke å spurte. Erik Engstrand holdt hele veien inn til mål, Eskil og IFK løperen ble nr.2&3, mens jeg løp inn til 4.plass. Det var ikke mange som fullførte økta, og de sparte beina litt. Allikevel er jeg fornøyd med både løping og plassering.

IFK Göteborgs Mellomdistanse
Mellomdistansen i regi av IFK Göteborg var en veldig fin konkurranse. Bra o-løype i deilig terreng med 15 varmegrader ute. Ikke dårlig det. Jeg løp et greit løp, men var sliten fra nattøkta og nådde ikke helt toppfart. Det ble en grei 12.plass. Teknisk kommer jeg i gang, må bare lære meg å lese postbeskrivelse litt bedre ;).
Resultater
Von Karten mit GPS

På ettermiddagen løp vi en rolig økt på kart, deilig terreng, enda varmere, stor suksess.

Göteborg Majornas Langdistanse
Følte meg sliten allerede når jeg varmet opp. Tok det derfor som en trening. Jeg kuttet fra 10 til 17.posten og hadde det gøy ute i skogen og myrene. Det finnes herlig terreng i Göteborg! :) Bra at andre Raumar løpere viste seg frem.
Resultater

om å være nesten en nordmann.
OPN hadde en morsomt artikkel om hvordan de norske lagene kan havne i 10Mila. Absolutt interessant å lese artikkelen. Mye bra der.
Raumar ble nevnt med mange positive ord. Mest hyggelig for meg var definitivt følgende:

"Frol: ... Målet er, i følge tamburmajor Fritjof Sandstad, å bli beste norske norske lag! Den nye tyskeren til Raumar (Wendler) snakker nesten perfekt norsk og er bosatt her – så i våre øyne må de slå Raumar for å oppnå det målet."
Artikkelen på OPN.no


Utrolig hyggelig å lese slike ord. Tusen takk. Ja, jeg nærmer meg 7 år i Norge. Av og til lurer jeg på hva som må til for å bli Nordmann. Svaret er nok ganske enkelt: jeg må gifte meg ... en eller en annen gang.

Men noen fakta hvorfor jeg føler meg norsk:
- norsk kjæreste
- jeg studerer på norsk
- folk tror at jeg kommer fra danmark, sverige eller et sted i Norge hvor dialekten er slik som min...
- jeg er glad i brunost
- jeg tenker, drømmer og skriver på norsk
- jeg liker ikke å høre tysk på t-banen
- jeg blir glad når snøen smelter midt i APRIL!!!
...og ikke minst ...jeg er dårlig til å spille fotball ;)

oppsumering av helgen finnes også her: raumar sin side

No comments: