Tuesday, April 06, 2010

Endelig vår...

...for da kan bli syk.

De siste tre månedene har jeg fått trent bra og i Oslo begynner snøen å smelte. Jeg har vært en del ganger på Bislett og løpt en slags tempoløp sammen med Anders og ellers har det vært fokus på å øke andel av løpingen. Siste helg i Mars var det så endelig dags for årets Sesongåpning med Spring Cup i Danmark. Jeg løp 3dje etappen på Night Relay for Haldens 2.lag og selv om jeg løp en dårlig etappe, klarte vi å løpe inn til en bra 7.plass.
På den klassiske distansen på Lørdagen slet jeg mest med en ganske dårlig magen og kroppen ville ikke helt som som jeg ville. Det ble litt for mye småbomming underveis, slik at løpet var mer middels (54.plass).
På Søndagen var det dags for Stafetten. Siden Morten hadde en litt tung natt, fikk jeg beskjeden ved frokostbordet at jeg ikke skulle løpe 1ste etappe på 3.laget. Isteden for skulle jeg løpe siste etappe på 2.laget. Det var motiverende og det gikk til og med bra. Jeg løp et bra løp med noen få små tidstap og måtte nok se meg slått av noen løpere fysisk på slutten, men alikevel var det en fin bekreftelse at det er noe på gang inn i meg.
Runoway: http://www.springcup.dk/springcup/

Så tok vi turen med Halden videre til Tisvilde for å trene i dansk terreng. Det ble noen rolige økter og en fin nattøkt, hvor jeg endelig fikk tilbake selvtilliten til nattorientering.

Og så ... ble jeg syk.
Reiste til Sverige med håp om å kunne løpe Eliteserien. Men nei da, det skulle vises seg at jeg var heller Lagkaptn til Team "Lundanes-Axelsson-Helgerud" på Langdistansen og tilskuer på Mellomdistansen. UTROLIG KJEDELIG!
Forresten litt kritikk til svensk eliteserien: Det er fint at dere bruker GPS og at speakeren forteller at Hubmann og Holmberg tar et annet veivalg enn Lundanes og Øberg, men vi som var tilskuere kunne jo ikke se det, da det ikke var bygget opp Storskjerm, TV-Skjerm eller PC-Skjerm til å følge med.
Idag har jeg vært på Olympiatoppen og fikk tatt blodprøve osv. Fasit: to dager til uten trening og så får jeg lov til å begynne å løpe igjen.
Får håpe at jeg ser alle dere i skogen til NM Natt

2 comments:

Arntraut said...

Det er noe av det kjedeligste jeg vet - å dra på løp og bli syk... Ønsker deg fortsatt god bedring og lykke til om en uke på NM-natt!

Unknown said...

Tusen takk.