Saturday, April 17, 2010

NM Natt

Jeg var litt usikker på formen, da jeg har vært syk siden 1.April. I forrige uke kunne jeg være med på mitt første norske bryllup, da Anne-Margrethe og Anders giftet seg i Oslo. Det var en veldig fin dag og danskunnskapen kunne tas i bruk igjen.
Jeg er fortsatt ikke 100% frisk, og det blir mye hosting ved store anstrengelser. Allikevel bestemte jeg meg for å starte i min første Natt-NM. Det ble mye løping i klynga på første runden og en annen runde sammen med Eirik Martens Svensen og Audun B. Nilsen. Dessverre ble det både i første runden og i andre noen sløve bom på slutten av hver runde, men ellers følte jeg at det var et bra løp, selv om jeg ble mer og mer sliten for hver kilometer. Jeg var relativ lettet at det ikke ble en skikkelig spurt på slutten og det ble en godkjent 24.plass som jeg er godt fornøyd med.
Runde 1
Von Karten mit GPS


Runde 2
Von Karten mit GPS


Runde 3:
Von Karten mit GPS


Nå håper jeg at sykdommen er på vei ut av kroppen, da jeg har meldt meg på til Sentrumsløpet neste Lørdag i Oslo.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Letzte Woche konnte ich an meiner ersten norwegischen Hochzeit teilnehmen, als Anne-Margrethe und Anders sich in Oslo das "Ja"-Wort gaben. Es war ein sehr schöner Tag und die tänzerischen Fähigkeiten konnten auch mal wieder getestet werden werden.
Ich war ein wenig unsicher über meine derzeitige Form, da ich seit dem 1. April krank war. Ich bin leider immer noch nicht 100% gesund, und bei grossen körperlichen Anstrengungen kommt der Reizhusten. Jedenfalls hatte ich beschlossen an meiner ersten Nacht-NM zu starten. Nach dem Start galt es erstmal eine Weile in der Gruppe zu laufen, während ich in der zweiten Runde nur mit Eirik Martens Svensen und Audun B. Nilsen unterwegs war. Leider gab es in der ersten Runde, sowohl auch in der zweiten Runde am Ende der Runde jeweils einen Fehler, bei dem ich jedes mal gute Läufer ziehen lassen musste. Trotzdem bin ich sehr zufrieden, auch wenn ich nach der Krankheit merkte, dass es von Kilometer zu Kilometer anstrengender wurde. Ich war relativ erleichtert, dass es am Ende zu keinem Sprintduell kam und ich so zu einem 24.Platz einlaufen konnte.

No comments: