Saturday, February 20, 2010

Deilig Portugal...


Bildet av Søren Bobach

... i år som i fjor var jeg i Portugal på treningssamling. I fjor var jeg sammen med Nydalen, da som "trener", mens i år var jeg mer i utøverens rolle sammen med Halden SK. Det ble 6 intensive dager med ca. 110km orientering og 293 poster. Jeg er svært fornøyd med å kunne ha gjennomført nesten alle øktene. I fjor hadde jeg mye større problemer med leggene mine og at beina ikke tålte så mye løping. I år gikk det mye bedre og anklene og kneene holdt, mens jeg fikk en god del gnagsår. Det var en god del miks av løyper vi løp. Det var mellomdistanser, langdistanser, korridor-, rød linje- og stafetttreninger. Formen ble bedre og bedre og nå er jeg optimistisk igjen, selv om været i Oslo er ganske så nedslagene. Selve POM-løpene ble en grei gjennomføring av de første hardøktene med o-teknikk i 2010 og jeg er fornøyd med WRE løpet, selv om jeg hadde en unødvendig 50sek. bom. Langdistanse ville jeg løpe i full fart, men kroppen ville ikke helt, så det ble heller to gode lange o-tekniske treninger meg grei fart. Nå er det bare å komme seg gjennom snøen i forhåpentligvis bare en måned til før det er barmarksamling i Danmark og Sverige.
------------------------------------------------------------------------
Wie schon im letzten Jahr, war ich auch dieses Jahr wieder in Portugal. Letztes Jahr war ich zusammen mit Nydalen SK, doch dieses Jahr reiste ich zusammen mit meinem norwegischen Verein Halden SK. Das Trainingslager lief für mich erfolgreich, da ich alle geplanten Einheiten durchziehen konnte (bis auf einen Nacht-OL, wo meine Lampe nicht funktionierte). Ich bin fast 110km OL mit 293 Posten gelaufen, in den 6 Tagen in denen ich trainiert habe. Meine Beine hielten, bis auf ein paar Blasen die ich mich erlaufen habe. Die Wettkämpfe verliefen ganz okay. Die Langdistanzen konnte ich leider nicht voll laufen, da mein Körper nicht wirklich mitmachen wollte, jedoch konnte ich die Mitteldistanzläufe in vollem Tempo laufen. O-technisch bin ich ganz gut eingerostet und hoffe, dass ich im März auch hier in Oslo zu o-technischen Einheiten komme. Zur Zeit fällt jedoch so viel Schnee und die Temperaturen sind so niedrig, dass man eine gute Portion Geduld haben muss. Ich freu mich jetzt schon auf die nächsten Trainingslager im März in Dänemark/Schweden mit Halden.


1 comment:

Anonymous said...

Hallo Torben,

wir wünschen dir viel Erfolg in der neuen Saison :)

Marko & Constance