Thursday, December 03, 2009

The Crosstrainer - hva ble jeg glad...

..det er sånn "ting" jeg vanligvis ikke legger merke til, fordi jeg syns at det ser rar ut og vanligvis går jeg direkte til mølla. Men siden jeg fortsatt ikke har muligheten for å benytte meg av all form for løping, ble jeg tippset av treneren at jeg kanskje burde prøve "The Crosstrainer".
Igår var jeg på Olympiatoppen for vi skulle teste om det var mulig å løpe igjen. Etter åtte smerte pregende minutter bestemte vi oss for at vi skulle vente en uke til. Dette betyr en uke til uten løping. En uke til med spinning, styrke og den absolutt nye supermachinen. Så idag tidlig bestemte jeg meg for å prøve Crosstraineren. Det fungerte bra, jeg kunne gå i 40min uten smerte med hjertefrekvens: 149avg og 159max. Deilig. Svettet til og med!

Akkurat nå er det litt surt at jeg ikke kunne være med til Finspång og heller ikke komme til å være i Halden i helgen, når det skal bli skikkelig trøkk i Camp Norway. Men men...sånn er det. Snøen og kulde har kommet til Oslo, så det jeg håper på akkurat nå er, at det blir mer og mer snø, for å kunne endelig komme meg ut igjen og gå på Ski.

---------------------------------------------------------------

Meinem Fuss geht es schon wieder besser, jedoch ergab der Test beim Olympiastützpunkt, dass ich noch mind. 1 Woche warten muss mit dem Laufen. Ich lief 8 Minuten unter Schmerzen auf dem Laufband und dann brachen wir die Sache ab und ein neuer Test soll nächste Woche folgen.
Nach einem Tipp von Alex benutzte ich heute zum ersten Mal den Crosstrainer. Ich war ansonsten immer an diesem Gerät vorbei gegangen, aber warum nicht auch mal Neues ausprobieren. Nach 40min ohne Schmerzen war ich glücklich, dass ich eine neue Form für das Alternativtraining gefunden habe, dass dem Laufen wohl am ähnlichsten ist.
Ansonsten besteht mein Training zur Zeit hauptsächlich aus Spinning, Kraft und Koordination. Über die letzten Tage sind die Temperaturen in Oslo erheblich gesunken und der Schnee bleibt mittlerweile liegen. Ich hoffe, dass über das Wochenende noch mehr Schnee fällt, damit ich endlich wieder in der Natur trainieren kann, auf Skiern.
Am 16ten Dezember werde ich dann in die Heimat reisen um dieses Jahr sogar bis zum 05ten Januar dort zu bleiben. Ich hoffe natürlich, dass ich das Alternativtraining in Deutschland genau so gut umsetzen kann, oder vielleicht sogar schon wieder "per pedes" durch die Wälder forsten kann.

No comments: