Wednesday, November 04, 2009

Treningssesongen begynte med en smell...

...men dessverre ikke noe seiersmell, heller en smell i ankelen min. Igår stilte jeg i nattløpet BSK by Night. Det gikk nok ikke så veldig bra, da formen er langt fra noe brukbart og kroppen var litt trøtt allerede etter første runden. Så krysset vi en åpen bakke for å så løpe inn i tett skogen. Der mistet jeg kontakten til bakken og vridde høyre beinet på en eller en måte, slik at jeg tråkket innover med høyre ankelen og hørte en smell på utsiden. Dag ville gjerne blitt nevnt på Opn.no og spurte om jeg trengte hjelp, men jeg trodde faktisk at jeg skulle komme meg hjem, så jeg sendte han videre. Det burde jeg nok ikke har gjort, for når jeg prøvde å gå var det ikke mulig. Så robbet, krabbet, hinket jeg meg ut av skoen, til bakken vi nettopp hadde krysset, og kunne der få hjelp av en hyggelig seniorgjeng som hadde stavgang-oppover-bakke intervaller.
"Fair-Play"-Anders kjørte med meg til Legevakt. Nå er det virkelig på tide at han får en pris på O-Galla ;). Heldigvis fikk jeg en hyggelig diagnose, som tydet på at det ikke er noe brudd i ankelen, og det bare er båndene som fikk en kraftig smell.
Kvelden ble avsluttet på en hyggelig måte da jeg fikk en veldig god middag hos adoptiviforeldrene mine i Oslo.
Så, nå er det bare å glede seg til alternativtrening i noen uker. Været er uansett så elendig, da er det greit å droppe den løpinga vi driver med...
Think positive!
Von Karten mit GPS

Von Karten mit GPS

BSK by Night
----------------------------------------------------------------------------------
Gestern habe ich mir bei einem Nachtlauf in Oslo den Fuss verdreht. Dadurch bin ich jetzt dazu gezwungen ein paar Tage lang mit Krücken zu gehen. Wie lange das ganze dauernd wird, konnten sie gestern in der Notaufnahme nocht nicht sagen. Glücklicherweise ist nichts gebrochen oder gerissen. Meine Aussenbänder haben nur einen ziemlich kräftigen Schlag abbekommen.
Nun heisst es erstmal Bein hochlegen, alternatives Training und möglicherweise habe ich ja ein bisschen mehr Zeit für das Studium...

No comments: