Wednesday, May 13, 2009

OCC Finale

Igår var det da dags for Oslo City Cup Finale 2009.
Jeg startet som nr.2 36sek. bak Eirik (Rustad) og 14sek. foran Sigve (Vågsnes). Da har jeg lagt inn kart fra igår, takk til Dag!
Von Karten mit GPS

Første posten tok jeg ikke akkurat det beste veivalget men prøvet å løpe skikkelig til. Løp bra fram til 4posten, så hadde jeg ikke planlagt i det hele tatt hvordan jeg skulle løpe til 5.posten som var et langstrekk. Så jeg tenkte jeg løper første delen der jeg løp til 1.posten, så kunne jeg se på kart underveis og orientere videre. Når jeg da kom på toppen av åsen kom Sigve fra venstre siden og jeg viste at jeg tok et rimelig dårlig Veivalg. Tapte nesten 15-20sek. til alle. Burde har løpt ut forbi 2.posten og bare på gress.
Da var jeg altså sammen med Sigve og vi løp litt i sikk sakk her og der og jeg merket at han var sterk idag, og jeg var svak. Når vi løp inn til 9.Posten så vi plutselig Eirik på vei til 8.Posten og motivasjonen ble større. Til 10.posten overtok Sigve ledelsen og fram til 19posten øket han cm etter cm til det ble noen meter! Forresten er det snakk om at veivalget mellom 13 og 14 er kanskje det beste å dra rundt veien, for de som vil prøve løypa en gang, TEST IT! 19.posten var Sigve borte og jeg løp igjen et dårlig veivalg og så han løpende opp retning 21, mens jeg var noen meter fra 20.posten og da var skuffelsen i kroppen ganske stor, siden jeg hadde ingenting å sette i mot. Var litt skuffet over kroppen min etter jeg kom i mål som NR.2. Når vi sjekket strekktidene, oppdaget vi at Sigve manglet stempling på 5.posten, som er ganske rart. Han var jo rett bak meg der.
Så da vant jeg altså OCC 2009 sammenlagt. Ganske morsomt. Har jo ikke vunnet et eneste løp, men løp ganske stabilt og bruk for treningsstipend har jeg vel alltid.
Nå gjelder det å prøve å gjøre seg klar for de neste skikkelige konkurransene. Løp en fin 2timers tur med Anders rundt omkring Grefsenkollen idag, så får se om det hjelper noe framover!
Resultater
Strekktider
Von Jørgen Frøyd

3. Dag, 1. Torben, 2. Eirik

Next up:
- NOM testløp Norge

1 comment:

papa said...

bitte zusammenfassung in deutsch