Wednesday, April 29, 2009

OCC 3 en nedtur...Alpen Adria Cup en opptur?

Igår løp jeg tredje løpet i Oslo City Cup. Jeg åpnet ganske greit, men jeg må nok finner en god unnskyldning som alle andre "topp-løpere i o-gamet" hvorfor jeg ikke var helt pigg igår. Jeg løp rett og slett en langtur med min treningskompis, som for all del skriver på hjemmesiden sin, når jeg for en gangs skyld ikke møter opp til trening pga. essay-skriving til kl.2400 om natten og forsov meg rett og slett. ;) ...I hvert fall var vi ute på en fin 1h44min langtur på asfalt kl. 0900 om morgen. Turen var veldig fint, da vi til og med fikk med oss en militærparade på Karl-Johan pga. statsbesøk av noen viktige personer. Vi benyttet muligheten for å løpe i midten og følte oss som stolte toppidretts-utøvere.
Denne turen satt nok ganske så godt i leggene når jeg varmet opp. Anyway, første delen gikk bra, og etter hvert fant jeg flyten. Så kom jeg til 11.posten og løp uten kontroll til 12.posten...og på en eller annen måte havnet jeg på 14.posten. Yeah right, skulle vi ikke prøve å løpe med mer kontroll, Torben? Bommen var gjort og resten av løypa hadde jeg kontroll igjen. Tapte 1minutt pga. bommen og var ikke den raskeste igår, Sitat Tue Lassen: "du så ganske sliten ut på oppløpet". Ellers var økta fin for å få beina ennå mer stive og sliten.
Von Ablagebox

Nå skal jeg sette på meg flyet om noen timer for å reise til Tyskland. I helgen er det på tide til å løpe uten de store bommene, for da er det dags for Alpen Adria Cup i Regensburg. 4 Løp på 3 dager. Jeg gleder meg.
Håper at beina får seg noen gode 48timer med hviletid for å være rask og frisk igjen til Fredag. Da skal jeg løpe for min tyske Stafettklubb DJK Adler 07 Bottrop med Alexander Lubina i spissen, som er jo treneren min. Lørdag er det dags for Melleomdistansen og Nattsprint på kvelden. Søndag venter en kraftig og saftig Langdistanse med 13.4km og 810hm...Hallelujah!

Oslo City Cup
Alpen Adria Cup


Dessverre fikk jeg en dårlig Nyhet idag tidlig at vår gammel Landslagstrener Maxim Reichardt døde på grunn av Kreft. I 1999 løp jeg mitt første Ungdoms-Europamesterskapet i Leipzig (Tyskland) og Maxim var til denne tiden Trener. I 2002 vant vi EYOC Stafetten og til dels var denne Titelen også hans. Maxim sluttet som Trener i 2003, men gjorde mye for tyske orienteringen. Jeg har bare gode minner om Maxim og kanskje jeg er den Orienteringsløperen jeg er, på grunn av han. Jeg vil takker ham for alt, selv om han ikke kan lese dette. Hvil i fred!

1 comment:

Eirik said...

Foreløpig resultat,stryket dårligste:
Mikkel - 0:44
Eirik - 0:50
Torben - 1:25
Dag - 1:31
Sigve - 1:47

lykke til i helga