Tuesday, November 26, 2013

"Hey Ho, let`s go" - Utviklingslandslaget 2014

Da kom nettopp nyheten om uttak i forhold til landslaggruppene for neste år. Som de fleste har fått med seg har vi i Norsk Orientering bestemt oss for å "kutte" ut et juniorlandslag, og satser på at klubbene gjør en god jobb for unge ambisiøse utøvere i alderen opp mot 18/19 år. Jeg er dermed heller ikke lengre juniorlandslagstrener, men har blitt oppgradert i system-update til landslagstrener for rekrutteringslandslaget.

Dette blir en spennende utfordring, som jeg gleder meg til å sette i gang med. Jeg satt vel så vidt i gang igår, med å ringe utøvere som har blitt tatt ut på gruppen. Uttatte løpere ser dere her: orientering.no . Selvfølgelig er det alltid noen som blir glade, og like så trist og lei for de som ikke ble tatt ut denne gangen. Men jeg håper at de som denne gangen står utenfor laget, bruker energien på å vise oss at de burde har vært på laget og gir motstand til dem som er på laget. Bare at over 130 utøvere har sendt inn en slags søknad viser jo at det er mange utøvere i Norge som har lyst å løpe med det norske flagget på brystet i den kommende tiden.

Jeg må si at jeg har funnet meg til rette i rolle som landslagtrener. Den gløden utøvere har med seg i samtalene gir meg motivasjonen til å øke min kompetanse som trener. De første møtene med en trenerstab som består av Kenneth i spissen, og Emil, Sverre, Birgitte, Eivind og meg rundt i de ulike oppgavene, var veldig givende. Mye å lære og forhåpentligvis har jeg også en god del å lære bort.

Jeg har  trua på fremtiden. Selv om vi driver en idrett som lever litt i skyggen, synes jeg at omtalen om o-sporten er varm og blir møtt med interesse. Spesielt føler jeg at mange har respekt for det vi driver med. De blir imponert over hvor fort det er mulig å løpe midt gjennom skaugen og samtidig navigere, når andre ikke en gang kan navigere med GPS i en stor by. Dette gir meg inspirasjon og forhåpentligvis klarer vi å vise frem et ungt og "fresh" utviklingslag, som viser hvor gøy o-sporten er.

Heia O-norge!

p.s.: har forresten begynt å trene selv litt mer...så ikke tror at jeg går på trenersmellen ;)

4 comments:

Knut W. Mathisen said...

Gratulerer med uttaket og lykke til med arbeidet med utviklingslandslaget. Bra å se at du holder treninga i gang, ingen grunn til å bli feit, utrena og usunn selv om du er blitt trener! (Bra å kunne skygge løpere også av og til)

Fast said...

Bra uttak :) Blir kult å følge med.

Jan Christian said...

Gratulerer! Lykke til med videre arbeid.
Slik vi kjenner deg, holder du deg vel i form, ikke sant?
Vi følger med.....

fifa14.vipmmobank said...

The particular teambased player with the dice has witnessed any fivefold increase in its user base considering that proceeding free to play, Newel explained, a rise which additional Control device titles presented no cost for any limited time in no way neared.He was quoted saying this particular difference stating that no cost and also absolve to enjoy necessarily mean different items, together with the second item developing a a sense elevated future worth for the people.
Cheap Fifa 15 Coins

Fut 15 coins