Monday, May 11, 2015

Det går bra.

Det har vært litt stille her, men det betyr ikke at jeg har gitt opp eller har ingenting å "blogge" om, men har vel ikke hatt så veldig mye tid til skriving i det siste. Det å holde 3 jobb under en paraply og samtidig prøve å trene en god del er tidskrevende. Men det går bra nu. Så har tenkt å begynne å bli litt mer ivrig på skrivefronten igjen. Man kan vel uansett spørre seg: "er folk interessert i dette, leser folk dette, er det spennende?". Men det får dere avgjøre.

Trening
Har vel aldri trent mer og bedre før enn nå. Siden mitt siste innlegg har jeg gradvis prøvd å øke treningsmengden. Jeg har vært med på to skirenn og kommet meg gjennom en liten kneskade, noen landslags- og wangsamlinger, besøk i Tyskland, korte sykdomsperioder og en veldig hyggelig periode der jeg bodde sammen med Vibeke i Oslo. Men treningen har stort sett gått den rette veien. I April klarte jeg til og med å perse med over 60t trening på en måned. Det har aldri skjedd før. Det kjentes til og med bra. Jeg klarte å stå opp hver dag og være klar for nye økter. Jeg har begynt med en del overgangsøkter. Både sykle til o-løp og sykle langtur og løpe deretter. Det har kjentes greit ut. I helgen hadde jeg min første skikkelige hardøkt på bein på lenge. Jeg syklet 2.30t først for å så løpe Holmenkollstafetten Opp/Ned Single. 18.77km med ca 280hm. Målet var å løpe i kontrollert 3.50 fart gjennom hele løypa. I starten føltes det relativ rolig og jeg hadde ingen problem med overgangen fra sykling eller med tempoet. Derimod ble det smell i venstre hamstrings ned fra Besserud. Heldigvis løsnet det etterhvert inn mot Frognerparken, før siste kilometerne dog ble litt tunge. Jeg følte allikevel at jeg klarte å gjennomføre med stil. Resultater

Så jeg er optimist når det kommer til treningen. Enn så lenge har jeg ikke kommet til punktet der jeg mangler motivasjon eller synes at det er tungt. Jeg er derimot inspirert og har fått ny driv til å trene bedre enn jeg har gjort før. Først nå skjønner jeg vel at jeg egentlig aldri ordentlig satset når jeg prøvde å satse mot orienteringen. April har vært preget av egentlig mye mengde og ikke så mye fokus på hardøkter. Mai skal fortsatt handle om mengde, men jeg har tenkt å sette i gang med gode lange løpeintervaller og noen hardøkter på sykkelen. Svømmingen er fortsatt fokus på teknikk, med korte intervalldrag, men jeg håper om å snart starte utendørs-sesongen. Treningen kan man forresten følge på høyre siden -->

Samarbeidspartnere
Gjennom jobben på Löplabbet og kontakter til venner har jeg klart å skaffe meg noen samarbeidspartnere mot Norseman. Utrolig heldig for meg og gjør treningshverdagen spennende og enklere. Jeg har jo tenkt å blogge oftere, så gjennom de neste innleggene har jeg tenkt å gå litt inn på disse partnere. Først ut er naturligvis klubben/organisasjonen jeg kommer til å representere. De siste par årene har jeg vært med å skape folkefest på Tryvann i Wyllerløypa gjennom arrangementet Oslos Bratteste. Så jeg kommer til å delta for Slevik IL og fronte Oslos Bratteste. Gjennom Slevik har jeg blitt kjent med mange hyggelige karer som har blitt en god vennegjeng hvor både Oslos Bratteste og Marcialonga-turen har blitt til "fast rutine". Og helt klart bør alle prøve seg en gang på Oslos Bratteste, har gjort det selv, og det er vondt, men alle kan klare utfordringen ;). Oslos Bratteste

Orientering
Ellers så er jo orienteringssesongen for fult i gang. Jeg er selv relativ passiv og løper fordi det er gøy. Men jobben som trener er givende, og utøverne mine er godt i gang. Spennende å følge med og jeg har stor tro på at dette blir ett spennende år. Det er kun to uker igjen til de første uttaksløpene til Junior VM, og 3 uker til NM Sprint. Gleder meg å støtte utøverne mot målene sine og gjør det beste jeg kan for at de kan lykkes. Ellers skal jeg en tur til Tyskland neste helg for å løpe 12timers stafetten.  De siste gangene har jeg løpt 24t konkurransen, men både med tanke på belastningen og lite søvn og at jeg ikke hadde lag, blir det kun 12timers konkurransen. Jeg løper sammen med Leif Bader, Anne Bader og Trygve Tømta. Så 4 løpere og 12 timer blir uansett en god del mengde, men da får jeg testet #beastmode`n min. https://www.24h-ol.de

Spørsmål
Alltid vanskelig å vite om det er interessant å lese, det jeg skriver. Så gjerne kom med forslag, innspill eller spørsmål. Prøver å komme med nytt innlegg neste uke ;)

Snakkes
Holmenkollstafetten Single
Marcialonga 2015 



1 comment:

Anonymous said...

alter, schreib mal was!