Monday, May 14, 2012

Holmenkollstafetten med Slevik IL

Etter at jeg hadde kommet meg etter 10Mila løp jeg Oslo City Cup på tirsdag. Ble nr.2 der og jeg fikk litt tilbake den gode følelsen av å kunne faktisk være en god o-løper. Fornøyd med løpet og gjennomføringen. Resultater Dagen deretter løp jeg Sognsvann Rundt. Jeg bestemte meg midt på dagen at kanskje jeg bør få en hardøkt til før helgen. Jeg løp en runde og var også der fornøyd med tiden og gjennomføringen, selv om jeg kjente 10mila og OCC i beina.

Holmenkollstafetten
Så var det dags for min debut i Slevik drakta. Laget hadde noen få forfall men vi var fortsatt en fin gjeng.

Jeg skulle løpe 14.etappe. "Sjarmøretappen" som den heter. 850m med 8m stigning på asfalt, egentlig ikke noe for meg. Laget løp jevnt og bra gjennom stafetten og jeg vekslet som nr.11. Noen sekunder før meg vekslet et annet lag og bak meg ett til. Så målet var klart. Hente han foran meg og ikke la han bak meg komme inn til ryggen min. Sykeste følelse å løpe gjennom så mange mennesker og av og til hørte jeg en "Heia Slevik" eller "Kom igjen, Torben." Jeg løp på 2.17min som jeg var svært fornøyd med, i tillegg til at jeg fikk tetta luken og ikke slapp han bak i ryggen min. David kunne dermed overta laget foran oss og løpe inn til en fin 10.plass. Resultater

Så skulle jeg vente i tre timer før jeg fikk lov å løpe en gang til. Denne gangen for Team Gran Sport, som er laget som jeg sykler for. Her skulle jeg løpe samme etappe en gang til. Jeg var litt skeptisk for jeg var allerede etter første gangen relativt sliten, men motiverte meg til å gjøre det bra. Når jeg løp for Slevik IL i eliteklassen var det ingen kaos i vekslingsområdet. Nå var det det. I de grader. En trang smug skulle vi veksle i fult av mennesker. Fikk allikevel til en grei veksling og la ut i full fart. Slalåmløp gjennom gata og ny veksling. Tiden viste seg å være på 2.19min. Veldig fornøyd! Laget kom på en veldig fin 6.plass i kategori: "A1 Mosjon/Bedrift flest menn". Trodde ikke jeg kunne klare å løpe så fort en gang til. De som kjenner meg vet at jeg ikke akkurat er en sprinter. Utrolig fin dag i Oslos gater.

Igår syklet jeg nærmest 100km med Dag. Problemet er...jeg har fått vondt i kneet. Jeg vet ikke hvorfor, muligens asfaltløpinga? Men turen ble litt i det tøffeste lag for kneet på slutten og det blir nok hviledag idag, og jeg håper om å kunne stille i OCC Finalen i morgen.

No comments: