Thursday, April 19, 2012

Mye som skjer om dagen.

De siste ukene siden mitt siste innlegg har vært ganske travelt. Mye reising, en god del o-løp, skriving av masteroppgaven og instruktør på trener 2 kurs i Trøndelag.

Først litt om Påske
Før påske besøkte jeg Vibeke i Slovakia. Det er alltid hyggelig å få litt avveksling av omgivelser. Og Slovakia er jo faktisk Vibekes hjem om dagen. Jeg liker landet og maten der, så jeg var litt spent på formen når jeg skulle rett på treningsleir deretter. Turen gikk til Sverige. Her skulle det jobbes med teknikken for å være best mulig forberedt til årets 10mila.
Vi løp Svartnatta, Kolmårdsdubblen og Kolmårdskavlen. Svartnatta løp jeg et grei løp som var absolutt godkjent syns jeg. Mellomdistansen til Kolmårdsdubblen foregikk i fint terreng. Dessverre fikk jeg ikke helt konsentrasjonen på plass og lagde noen virkelig unødvendige bommer. Men men, gøy var det. Dagen derpå var det dags for Kolmårdskavlen. Følte meg bra under oppvarming og kunne ta med en god følelse inn i løpet. Jeg løp uten teknisk tidstap. Alt jeg tapte denne dagen til beste etappetid var løpsmessig. Jeg var strålende fornøyd med 8.beste etappetid. Det lover godt for 10mila. Jeg er klar, tror jeg.

Aus

Resultater

Masterarbeid
Ja det går fremover. Jeg sitter og skriver analysen akkurat nå om dagen, og det kan være slitsomt å sitte lenge foran PC`n. Men jeg gleder meg til å levere den i slutten av Mai og håper at jeg allikevel klarer å beholde noe slags for form til løpene i Mai og Juni.

Trener 2 kurs
Forrige helg var en utrolig lærerikt helg. Tidligere i år ble jeg kontaktet av Lene Kinneberg, om jeg kunne være instruktør for trenere som tar trener 2 kurset. Jeg syns at utfordringene var spennende og klar for jobben og oppgaven. Jeg skulle lage foredrag om O-metodikk og o-teknikk, og om løpsteknikk for orienteringsløpere. Jeg var nervøs, det skal jeg innrømme, men tror at jeg gjennomførte på en god måte og at mange fikk med seg gode tipps og tricks.

EM Sprint Testløp Norge
Idag prøvde jeg meg igjen på sprintorientering. Jeg brukte Oslo City Cup på tirsdag som oppkjøring. En mislykket oppkjøring med en tung kropp og tung hode. Idag følte jeg meg freshere og mer klar for oppgaven. Dessverre klarte jeg ikke å gjennom føre 100%. Det ble 95%. Jeg løp rett og slett rett forbi 8.post da jeg allerede planla veivalget mellom 9 og 10. Ikkje bra. Tiden var jeg ellers ganske greit fornøyd med.

Nå venter det Natt NM i morgen som jeg skal bruke som siste oppkjøring til 10Mila. Jeg håper at beina kommer seg etter asfaltløpinga idag, da jeg fortsatt sliter litt med mine hamstrings. Orientering er gøy og det er bra! Kanskje jeg begynner bare å bli litt "eldre" og da er det vanskelig å opprettholde konsentrasjon, ikke sant, Sondre?

Ellers to gode nyheter: jeg gleder meg til å være trener til EYOC for Norge sammen med Asgeir B. Rognstad, og være leder til Student-VM i Alicante for det norske laget. Det betyr samtidig at jeg ikke komme til å løpe som utøver, men kanskje det er på tide å tenke litt fremtid og ølmage istedenfor A-Final plass under VM? 

No comments: