Saturday, April 02, 2011

...å komme i gang.

Forrige uke var allerede en uke med god mengde o-teknikk.
Etter Spring Cup var jeg litt sliten og bestemte meg derfor, å bare trene rolig frem til fredag. Onsdag morgen var det Wang sin o-tekniske morgen økt. Den var veldig bra, og på et sprint kart i Oslo jeg aldri har løpt på før. Bra økt og takk til Eivind og Martin! Torsdag skygget jeg de unge lovende løperne til Heming i Frognerparken. Der var det mulig å løpe Orientering.
Fredag morgen dro Eskil, Eirik R., Eirik KH, Vetle og jeg til Halden. Vi løp en fin økt på formiddagen i Remmen skogen. Så ble det en kort Harrytur til Nordby Köpsenter før vi slapp av hjemme hos foreldrene til Vibeke. Tusen takk!!
På kvelden var det 2manns stafett organisert i regi av Halden. 39 herrelag var påmeldt og det var forventet store fartskamper i skogen. Kroppen svarte på min rolige uke og jeg hadde en god fungerende kropp og følte meg pigg helt fra starten. I tillegg fikk jeg prøvet denne nye lykta til Swenor, som heter "Lightning (sjekk linken)".
Von Ablagebox

Jeg var med i tetgruppen ved første posten men tok et dårlig veivalg til 2.posten. Frem til veksling løp jeg bra og kunne sende Eskil ut ikke langt bak teten. Til 9.posten kom det så en ganske dårlig bom for meg. Jeg stolte ikke på min egen orientering og gikk i feil gafling, det kostet meg 1.min. Etter bommen økte jeg tempoet for å ta inn teten igjen. Det lyktes jeg med, og var med i tetgruppen ved 13.posten. Der ville jeg ut på stien og løpe rundt til 14.posten, men fikk det ikke til da jeg ikke traff stien og løp oppover, gikk i feil gaflingpost hadde ikke bra nok taktikk og flyt, og brukte rundt 2min for å finne posten. Dagens største og defintivt unøvendigste bom. Det skal jeg jobbe med fram til 10Mila. De siste postene løp jeg bra i en klynge og kunne faktisk uforventet løpe inn som 2.mann på første etappen! Eskil hadde noen problemer med magen, og fikk ikke helt til toppfarten idag. Vetle løp for laget "Eirik & Vetle" et kanonløp og dagens raskeste tid av alle! Raumar er skikkelig i gang! Så måtte vi vente for resultatene. Vi regnet med at vi ble nr.2 bak Ås og at Raumar "Vetle & Eirik" blir nr.3. Men det skulle vise seg at Eskil og jeg faktisk vant nattstafetten i Halden med 12sek. foran Ås UMB. Eirik og Vetle ble nr. 3. Nok et veldig bra resultat for oss i Raumar som er veldig motiverende forran Natt-NM og 10Mila! Jeg gleder meg til fortsettelsen!!!

Og om lykta: den satt som den skulle. Veldig behagelig på hodet og absolutt nok lys for meg i skogen! Jeg bommet ikke pga. lykten, jeg bommet pga. lite selvtillit i mine o-tekniske ferdigheter. :)
Von Ablagebox

OG SJEKK UKEN SOM KOMMER OPP!!!

Mandag - O teknisk trening Raumar
Tirsdag - Oslo City Cup
Onsdag - Wang morgen økt og Heming trening
Torsdag - ungdoms-10-trening
Fredag - formiddagsøkt Halden - nattøkt Gøteborg
Lørdag - Mellomdistanse Gøteborg, muligens en liten nattøkt
Søndag - Langdistanse Gøteborg

...watch out for Raumar...
Von Ablagebox


eksterne linker:
www.orientering.no
www.haldensk.no
www.opn.no
www.raumar.net

No comments: