Wednesday, March 18, 2009

Portugal - Oppdal...- Skåne ??

JO!
Portugal
Da var jeg tilbake igjen. Tilbake med norsken. Håper at jeg på denne måten kan også gi litt informasjon til dere som er ivrig på å prøve å forstå tysken min ;).
I det siste har det skjedd mye.
I slutten av Februar var jeg i Portugal sammen med Nydalen SK. Det var en kanonbra samling med tilsammen
14 økter orientering
132km orientering
290 poster
Selve POM løpene gikk ikke så veldig bra men heller ikke dårlig. Det var en god tendens i løpingen, men kanskje jeg har hatt alt for lite o-tekniske økter i snødekket oslo! Alt i alt er jeg kjempe fornøyd med samlingen.
To kart-eksempler:
Kart 1
Kart 2
Bilder: Jerrys Bildekolleksjon

Oppdal
Rett fra 25 varmegrader tok jeg flyet til gardermoen og derfra toget til Oppdal til ca. 5 kulegrader, for å være med på friluftslivtur med NIH. Her skulle vi leke oss som lærere i vinterfjellet. Skulle tilrettelegge for elever osv. Kjempe morsomt tur, med god vær og nyttig erfaringsutbytte...
Bilder: Rudolphs Bildekolleksjon

10Mila-Samling Skåne
Siste uken har jeg vært på 10Mila samling med Halden SK. Vi dro nedover til Hässleholm og derfra videre til et sted jeg ikke huske navn av og overnattet på et landskolehjem. Artig treningsleir, hvor jeg kunne begynne å finpusse orienteringsteknikken før sesongen setter i gang.
Med nattuttaksløp og daguttak i beina følte jeg meg rimelig sliten når jeg kom tilbake til Oslo søndag kveld. Men må innrømme at jeg har aldri hatt en så god vintertrening før og håper å kunne endelig ta et steg opp i Orienteringen og blir en stabil O-Løper.

Ses i løypa!
Torben

No comments: